عائشة بن أحمد: يكفيني ترشيحي للعمل مع عادل إمام

كشفت الفنانة التونسية عائشة بن أحمد عن تلقيها عرضا للعمل مع الفنان عادل إمام في أحد أعماله الدرامية الأخيرة استنادا على ترشيح شخصي منه، وقالت إنها أجبرت على الاعتذار عن عدم المشاركة في المسلسل بسبب ارتباطها بعقد عمل آخر تضمن شرطا عدم التعاقد على أية أعمال أخرى وقتها، واعترفت بأنها حسدت زميلتها التي قدمت الدور بدلا منها.

وتابعت خلال الجزء الثاني من لقائها ببرنامج “سهرانين” الذي يقدمه الفنان أمير كراره بقناة “ONE”: من صغري وأنا بحب الزعيم عادل إمام ولما كبرت قابلته في مهرجان صفاقس ولما مسك الميكروفون يتكلم عن السينما كنت بنظرله وعينيا فيها قلوب.

أضافت:سلمت علي الزعيم عادل إمام في أول لقاء جمعني بيه وكنت مكسوفة أوي ومش عارفة اتكلم معاه وبعد كده مشوفتهوش تاني.

وكشفت عن عرض العمل معه قائلة:جالى عرض اشتغل مع الزعيم عادل إمام بس وقتها كنت متعاقدة في عمل تاني وهما كانوا عايزني أكون متفرغة للدور، لأن الدور كانت مساحته كبيرة أوي، واعتذرت عن الدور ولكنى بعد كده اتضايقت إنى معملتش الدور وأعطوه لفنانة تانية وبصيت لها في الدور وحسدتها بجد، ولكن يكفيني ترشحي للعمل مع الزعيم، وأتمنى أمثل معاه ولو مشهد واحد.

وقالت الفنانة التونسية عائشة بن أحمد في نفس اللقاء: وأنا صغيرة لو مكنتش أنام بدري الساعة 8 بالليل كنت بفضل أعيط جامد وبحس أن فيه كارثة هتحصل وأني مش إنسانة طبيعية لو منمتش بدري.

وتابعت: لغاية دلوقتي أنا بنام بدري، وبسهر لما يكون فيه شغل أو خروجة، ولكن بحس أني لو مصحتش بدري أن اليوم ضاع ومعملتش فيه أي حاجة ومش عايشة يومي كويس.

عن admin

شاهد أيضاً

غادة عبد الرازق المصرية الوحيدة في جوائز “الموريكس دور”

حصلت الفنانة غادة عبد الرازق على جائزة “الموريكس دور”، في الحفل الذي أُقيم في دبي، …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.